19.09.2010

Godard ve telif hakları meselesi



Bu haberi biraz geç gördüm, kusura bakmayın. Yine de tartışılan meselenin önemli olduğuna inandığım için atlamamak gerektiğini düşünüyorum. Yeni Dalga yönetmenleri ( ki Chabrol'un da gidiyişle bir hayli azaldılar ) arasında özel bir yeri olan Jean Luc Godard bir sanal korsana 1000 Euro bağışta bulunmuş ve entelektüel fikir hakları diye bir şey olmadığını, en azından kabul etmediğini söylemiş. Ünlü bir laf vardır: Copyright değil Copyleft vardır diye. Ben de aslına bakarsanız buna katılıyorum. Hem Godard'ın savunduğu açıyı doğru bulduğum için ( yani sanat üretiminin herkesçe paylaşılabilmesi gerekliliği anlamında ) hem de fikir hakları meselesinde sanatçıdan çok yayıncı-dağıtımcı-yapımcı gibi yaratıcı manada ikincil derecede kişi ve kişilerin daha çok fayda elde ettiğine inandığım için. Bu tartışma herhalde kolay kolay bitmeyecek, ama benim tarafım budur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder