18.05.2011

Lars Von Trier yine herkesi şok etti


Zaten Lars Von Trier'nin en iyi bildiği şey de bu değil mi? Hayır, özür dilerim yanlış söyledim, hazret tabii ki en iyi sinemayı biliyor ama en sevdiği şey provoke etmek, şok etmek. Yine farklı olmadı ve Melancholia'nın Cannes'daki basın toplantısında Nazi olduğunu itiraf etti. Tam olarak şunları söyledi Von Trier: "Uzun yıllar bir Yahudi olarak yaşadım ve Yahudi kimliğimden memnundum. Ama sonra Susanne Bier ile tanıştım ve hiç memnun olmadım. Ama sonra bir Nazi olduğumu keşfettim. Ailem Almandı. Ve bu da bana bir çeşit zevk verdi. Ne diyebilirim ki? Hitler'i anlıyorum... ona biraz sempati bile duyuyorum." Bu kadarla da kalmadı Von Tirer ve devam etti. "2. Dünya Savaşı'nı övmüyorum ve Yahudilere de karşı değilim, Susanne Beir'e bile. Aslında onları çok seviyorum. Tüm Yahudileri. E, İsrail biraz baş belası tabii ama..." Bu sözler herkeste şaşkınlık yarattığı gibi filmin oyuncuları ( ki tam da Von Trier'nin iki yanında oturan ) Kirsten Dunst ve Charlotte Gainsbourg yönetmene bakakadılar. "Bu cümleden nasıl kurtulabilirim? Tamam, ben bir Nazi'yim" diyerek sözlerini tamamlayan Von Trier böylece bir kez daha adından uzun uzun söz ettirmeyi başarmış oldu.

1 yorum:

  1. cidden sok oldum! agzi torba degil ki büzesin derler ya, aynen oyle olmus...yani ne gerek var ???
    video'yu izledim, herkes "sus artik yaa" diye bakinmis resmen...
    bence çok iyi bir yönetmen. ama ne gerek vardi bu açiklamaya ?

    http://cinematicceremony.blogspot.com/
    http://dustandwaterstudios.blogspot.com/

    YanıtlaSil