30.11.2010

Irvin Kershner hayata veda etti


Star Wars tutkunları Irvin Kershner adını iyi bilirler. Her anlamda. 27 Kasım'da 87 yaşında hayata veda eden Kershner, birçoklarına göre Star Wars serisinin en iyi filmi olarak kabul edilen, The Empire Strikes Back'i yönetmiştir. George Lucas'ın USC'deki hocası olan Kershner onun en önemli mentorudur aynı zamanda. Bakın Kershner için ne yazmış Lucas: "Star Wars'un devam filmini kendim çekmek istemiyordum, ona emindim. Ama güvenebileceğim, hayranlık duyduğum ve hem olgun, hem de mizah duygusu olan birine emanet etmeliydim filmi. Bu kişi Kersh'di tamamen. Herhangi bir devam filmi olmamalıydı Empire. Yepyeni bir şey yapmak istiyordum ve bu konuda Kersh bana çok yardımcı oldu." Kershner'in tek filmi Empire değildi elbette. Amerikalı yönetmenin filmleri arasında örneğin Eyes Of Laura Mars adlı bir de korku filmi var ki pek severim. Ayrıca franchise dışı Bond filmi Never Say Never Again de yine onun imzasını taşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder