2.02.2010

Oscar adayları açıklandı


Az önce canlı yayında izledim, hemen aktarayım..

En İyi Film

Avatar
The Hurt Locker
Up In The Air
The Blind Side
District 9
An Education
Inglorious Basterds
Precious
A Serious Man
Up

Bu 10 aday içinde The Blind Side normalde hiç yer almaması gereken bir film ama 10 filmlik kontenjanı doldurmak için de bunlar kaçınılmaz oluyor ne yazık ki. Benim favorim The Hurt Locker elbette. Precious ve District 9 için ayrıca sevindim. Up'ın adaylığı 10 film taktiğinin doğal sonucu. A Serious Man ise biraz Coen kardeşlere saygı ve sempati kontenjanından girmiş gibi.


En İyi Yönetmen
James Cameron - Avatar
Kathryn Bigelow - The Hurt Locker
Quentin Tarantino - Inglorious Basterds
Lee Daniels - Precious
Jason Reitman - Up In The Air

En İyi Erkek Oyuncu

Jeff Bridges - Crazy Heart
George Clooney - Up In The Air
Morgan Freeman - Invictus
Colin Firth - A Single Man
Jeremy Renner - The Hurt Locker

Hemen belirteyim Jeremy Renner'in adaylığına çok sevindim. Bence adını çok duyacağımız bir oyuncu kendisi. Jeff Bridges bence banko bu arada.

En İyi Kadın Oyuncu

Sandra Bullock - The Blind Side
Meryl Streep - Julie & Julia
Carey Mulligan - An Education
Helen Mirren - The Last Station
Gabourey Sidibe - Precious

Sandra Bullock'un oynadığı film de, filmdeki performansı da çok özel değil bence. Seyretmedim ama Gabourey Sidibe kazanırsa daha çok sevineceğim. Helen Mirren'i de izlemedim henüz. Meryl Streep her zamanki gibi çok iyi ve Carey Mulligan da yılın yeni keşiflerinden biri ama ödül şansı zayıf.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Matt Damon - Invictus
Stanley Tucci - The Lovely Bones
Woody Harrelson - Messenger
Christopher Plummer - The Last Station
Christoph Waltz - Inglorious Basterds ( Bence banko )

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Penelope Cruz - Nine
Vera Farmiga - Up In The Air
Anna Kendrick - Up In The Air
Maggie Gyllenhaal - Crazy Heart
Mo'Nique - Precious

Şimdilik bu kadar, gerisini sonra sıralarım artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder