7.02.2011

Senaristlerin ödülü Inception'a


Geçtiğimiz hafta yönetmenler ve oyuncular yılın en iyilerini belirlemişti, bu sefer de sıra senaristlere geldi. WGA, yani Writers Guild of America ( Amerikan Yazarlar Senbdikası gibi bir şey ) En İyi Özgün Senaryo ödülünü Inception ile Christopher Nolan'a vardi. Oscar'a da ady gösterilen filmin en güçlü rakibi herhalde The King's Speech olsa gerek. Hemen belirtmekte yarar var, The King's Speech WGA ödülleri için gerekli kriterleri karşılamadığı gerekçesiyle ( sendikanın rehberliği olmadan çekilmiş örneğin ) ödüllerin dışında tutuldu. Yani Inception bu anlamda rakipsiz kalmış. WGA'nın bu ödülü Oscar için belirleyici olabilir ve aslına bakarsanız hak edilmiş bir ödül gibi de görünüyor. Inception senaryo matematiği çok güçlü bir film sonuçta. Fikrin de özgün olduğunu teslim etmek gerek. Film genelde beni hayal kırıklığına uğratmıştı ama ödül alacağı bir kategori seçmem gerekse ben de açıkçası senaryoyu ( bir de Visual Effects olurdu herhalde ) seçebilirdim. Öte yandan filmin o ince hesaplanmış matematiğin içine de hapsolduğunu düşünüyorum biraz. Ama bu daha uzun bir tartışma kanosu ve yeri burası değil.  WGA En İyi Uyarlama Senaryo ödülünü ise, tahmin edileceği üzre The Social Network ile Aaron Sorkin'e verdi. Bu da hiç sürpriz değil aslında, ama doğrusu bu kategoride daha güçlü filmler var gibi. Açıkçası ben The Social Network'ün etrafında kopartılan yaygarayı da çok manalı bulmuyorum. Fincher'ın tahminen en sıradan filmi olduğunu düşünüyorum. Bir hayal kırıklığı diyebilirim yani.

1 yorum:

  1. HASAN SANCAK, DOLARI OLMADIĞINDAN GUİNNESS DÜNYA REKORLARI’NA GİREMEDİ!..



    SAMSUNLU EMEKLİ ÖĞRETMEN HASAN SANCAK, SESİNİ KAMUOYUNA DUYURACAK HÜR, BAĞIMSIZ,ERDEMLİ, ONURLU GERÇEK BİR GAZETECİ, KÖŞE YAZARI ARIYOR.


    SÖZÜN ÖZÜ…
    1 Aralık 2000’de, Noter Onaylı Rüya Gıda Işınlama Senaryosu’ nu yazılı olarak onaylatan dünyada ki ilk ve tek kişi olan Samsunlu Emekli Öğretmen Hasan Sancak’ım.

    Dünyada ilk ve tek olan, sadece bayrak şiirlerinden oluşan, 407 sayfalık Al Bayrak Gökten İnmez Şiir Kitabı’nı yazdım. GUİNNESS DÜNYA REKORLARI’na başvuru yaptım. Başvurum, başarısız oldu.Rekoru gerçekleştirenledim. GUİNNESS DÜNYA REKORLARI’na başvuranlardan yüklü miktarda dolar istenmektedir. Bütün başvurular, dolar talep edilmeden ücretsiz yapılmalıdir.Rekoru gerçekleştirenlerden kaç milyar dolar alındıığı kamuoyuna açıklanmalıdır.Dolarlar, bankadaki faizleri ile birlikte katılanlara iade edilmelidir. Sizden,destek bekliyorum.
    Saygılarımla.


    https://www.metristepegundem.com/2022/03/hasan-sancak-dolar-olmadg-icin-guinnes.html?fbclid=IwAR074nVbNrViqbvsRxV2h2_vXm4uqt-TPPsO6sLqBIDWn8rCV3SJrJ5LY_w



    HASAN SANCAK, 6 ATATÜRK ŞİİR KİTABINA DESTEK ARIYOR!..

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=4938750496211908&set=a.1692715257482131


    HASAN SANCAK KİMDİR?
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=4917762188310739&set=a.220738264679845

    YanıtlaSil