19.03.2010

Elmore Leonard bir kez daha küçük ekranda



Elmore Leonard, bilenler bilir, sevdiğim yazarlardandır. Onu da, tıpkı çok iyi başka yazarlar gibi, sadece bir polisiye yazarı olarak tanımlamak doğru değildir bence. Polisiye yazarı olmakta da hiçbir yanlış yok bu arada, en sevdiğim türdür polisiye. Üstelik Elmore Leonard western de yazıyor, yine bir tarafından suça bulaşan romanlar olsa da. Elmore Leonard'ın bir başka özelliği de yazdığı romanların ya da öykülerin çok büyük bir kısmının sinema ya da televizyona aktarılmış oluşu. Bunların büyük çoğunu izleme fırsatını bulamadık elbette ama Leonard'dan yapılan iyi uyarlamalar arasında Soderbergh'in Out Of Sight, Tarantino'nun Jackie Brown, 1957 ve 2007'de iki kez çekilen 3:10 to Yuma gibi gibi filmler sayılabilir kanımca. Out of Sight benim için bir numaradır, o ayrı. Out of Sight'da Jennifer Lopez'in oynadığı Karen Sisco karakterinden hareketle bir de TV dizisi çekilmiş ama ne yazık ki uzun ömürlü olmamıştı ( izlemediğim için fazla yorum girmiyorum). Lafı fazla uzattığımın farkındayım, hemen sadede geçeyim, şimdi Elmore Leonard'ın bir başka karakterinden hareketle yeni bir TV dizisi başladı. İlk bölümünü dün gece izledim ve fena bulmadım. Adı Justified. Leonard'ın Pronto ve Riding The Rap adlı romanlarıyla Fire In The Hole adlı öyküsünde yer alan ( onun böyle aynı karakterleri farklı maceralarda yenidem kullanmak gibi güzel bir huyu vardır ) kanun adamı Raylan Givens adlı karakterin etrafına örülmüş bir dizi Justified.



Bana biraz eski westernlerin çok sevilen düello geleneğini günümüze taşıyan bir dizi gibi geldi. Tabii ki Elmore Leonard'a özgü o tadından yenmez diyaloglar burada da var. Ama her bölümü Elmore Leonard yazmayacağına göre ( ki hiçbir bölümü yazacağını sanmıyorum zaten, ama ilk bölüm sanki doğrudan Fire in the Hole'dan alınmış gibi geldi bana, okumadığım için emin değilim ) bu şekilde devam eder mi bilinmez. Başroldeki Timothy Olyphant'ı ilk kez bu kadar başarılı bulduğumu da ekleyeyim. Kaç bölüm ya da kaç sezon gider bilinmez ama bir an evvel bizim kanallardan biri alsa da mahrum kalınmasa diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder