24.01.2010

Oyuncular Sendikası yılın en iyilerini seçti


Oyuncular Sendikası dediğim SAG, yani Screen Actors Guild. Her yıl yılın en iyi oyuncularını seçiyor SAG ve son 14 yılın 7'sinde Oscar ödüllerinde En İyi Film ünvanını alan filmi önceden bilmişler. O da şöyle oluyor, SAG her yıl tüm oyuncu kadrosunu ödüllendirdiği bir film belirliyor ve bu ödül de SAG'in en önemli ödülü oluyor. Örneğin geçen yıl "ensemble cast" ( tüm kadronun ödüllendirildiği ) ödülünü Slumdog Millionaire almıştı ve Oscar'da da En İyi Film ödülü aynı yapıma gitmişti. SAG bu yıl ensemble cast ödülünü Inglorious Basterds'a vermiş. Açıkçası bu filmin En İyi Film Oscar'ını alacağını hiç sanmıyorum. Ama SAG de ödülü Avatar'a verecek değildi herhalde. SAG'in seçimi doğru bence, sadece Oscar'da tutmaz, o da onları bağlamaz sanıyorum. Gelelim SAG'in verdiği diğer ödüllere. En İyi Erkek Oyuncu Jeff Bridges ( Crazy Heart ), En İyi Kadın Oyuncu Sandra Bullock ( The Blind Side ). Bana bu yıl Jeff Bridges Oscar dahil herşeyi silip süpürecek gibi geliyor. Jeremy Renner de iyiydi ama Bridges'in arkasında müthiş bir kariyer var. Sandra Bullock'u The Blind Side'da beğenmiş olmakla beraber Oscar'ı alacağından emin olamıyorum. Zira o kadar da unutulmaz bir performans değildi Bullock'ınki. Henüz izlemediğim Precios'daki Gabourey Sidibe'yi çok merak ediyorum örneğin ve Oscar için şanslı olduğunu hissediyorum nedense. SAG, En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünü Christoph Waltz'a ( Inglorious'daki en iyi oyuncuydu gerçekten de ); En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ödülünü ise Mo'Nique'e ( Precious ) vermiş, ki bu oyuncular Oscar'a da çok yakınlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder