18.07.2012

Hitchcock'tan pazarlama dersi



Doğrusunu isterseniz 20. yüzyılın en büyük yönetmenlerinden biri olmasının yanısıra Alfred Hitchcock sinema tarihinin en iyi pazarlamacılarından biri. Özellikle Psycho'nun gösterime çıktığı dönemde onun bu yanını çok net bir şekilde görebiliyoruz. Psycho için çektiği ve 6 dakika civarında süren trailer'ı daha önce bu sayfalarda paylaşmıştım. Filmle ilgili çok fazla sır vermeyen trailer'da Hitch izleyiciyi Bates Motel'de bir tura çıkarıyordu. Yukarıdaki videoda ise Hitchcock'un Psycho'yu izlemek isteyenler için koyduğu bir seri kural anlatılıyor. Bunların en önemlisi de "film başladıktan sonra kimse salona alınmayacak" kuralı. Bu tam da Hitchcock'un pazarlama konusundaki dehasını gösteren bir durum bence. Sonuçta hiç bir filme başladıktan sonra girmemek gerekir, sadece Psycho'ya değil. Ama sırf bu kural bile izleyicide "bu film farklı" duygusunu uyandırıyor ve daha salona girmeden bir gerilim başlıyor. harvey Weinstein ve Jerry Weintraub gibi pazarlama ustaları Hitchcock'un eline su dökemezlerdi herhalde.

2 yorum:

  1. Thank you for the article and beautiful it contains useful information and rare.

    YanıtlaSil
  2. auteur sinemasının temel özelliklerinde biri yönetmenlerin kendilerine haz tavırlar geliştirmeleridir. tabi ki ana akım sineması için de ticari kaygı gütmeden bağımsız kalabilmiş isimlerden bahsetmek mümkün değil. ama özgün yönetmenler için örnektekine benzer tavırlarla karşılaşmak mümkündür. hatta hollywood dışında avrupa sineması için de ticari kaygılar bulunmaktaydı. bunun en büyük örneği fellini nin filmlerinin afişlerine önce isiminin yazılmasıdır. fellini-amarcord gibi. bu bir pazarlama aracı olarak kullanılmıştır ve izleyenler filme fellini garantisi altında, güvenerek gitmektedirler.

    YanıtlaSil