31.12.2009

Kritik: Yahşi Batı



Cem Yılmaz'ın yarın ( 1 Ocak ) gösterime girecek son filmi Yahşi Batı için genel olarak olumsuz yorumlar yapılıyor her yerde. Elbette filmi çok beğenenler de var, ama ben onlardan biri değilim. Şunu da itiraf edeyim çok sadık bir Cem Yılmaz izleyicisi de değilim. Herşey Çok Güzel Olacak hariç tüm filmlerini gösterimden sonra, hep bölük pörçük izledim. Yahşi Batı'yı ise basın gösteriminde izleme fırsatı buldum. Filmin başından sonuna kadar en fazla 2-3 yerde gülmüşümdür ki, onları da anlat deseniz anlatamam, hiç iz bırakmamış. Ama genel olarak son derece modası geçmiş bir mizah anlayışının ürünü olduğunu söyleyebilirim. Kimileri filmin teknik anlamda ( dekor, kostüm vs ) çok başarılı bulduğunu söylüyor. Katılıyorum. Ama bunlar da zaten filmin içeriğiyle ilgili söyleyecek iyi bir şey bulamadığınızda öne çıkaracağınız şeyler değil mi? Herşey Çok Güzel Olacak hiç fena bir film değildi oysa. O günden beri Cem Yılmaz'ın hep gerilemesini anlayamıyorum doğrusu. Şahsen, Cem Yılmaz gibi sağlam gözlemleri ve keskin mizah duygusu olan birinden çok daha zeki diyaloglar bekliyorum. Sağı solu sarkmayan bir hikaye, dört başı mamur karakterler bekliyorum. Sideways gibi bir film neden olmasın örneğin? Bunu Cem Yılmaz da yapamayacaksa kimse yapamaz gibi geliyor bana. Yoksa, Turist Ömer misali, Cem Yılmaz Uzayda, Cem Yılmaz Dinozorlar Çağında, Cem Yılmaz Vahşi Batı'da gibi işler, iş değil. Onlar Sadri Alışık zamanında kaldı. Cem Yılmaz'ın artık ciddi ciddi külahını önüne alıp yeni, ama gerçekten yeni birşeyler yapması lazım. Etrafa para saçmasına da hiç gerek yok, ucuza da çok iyi işler çıkaracak yeteneği olduğuna inanıyorum. Yıldız veriyorum dikkat: **

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder