7.08.2009

80 gençliğine hayeller kurduran adam öldü




Sadece hayaller kurdurmakla kalmamıştı John Hughes; çok da eğlendirmişti. Gençliğimdem aklımda kalan en komik filmlerden biridir Ferris Bueller's Day Off. Okulu kırmanın dayanılmaz çekiciliğini harika bir şekilde anlatır. Sonra The Breakfast Club'ı hatırlıyorum. Tek mekanda, küçücük bir kadroyla çektiği filmdeki hemen her oyuncu 80'lerin sinemasında bir yere geldi. Sonrasında unutulmuş olsalar da, 80'ler dendiğinde Molly Ringwald, Ally Sheedy ve tabii ki Judd Nelson hep hatırlanacak oyunculardır. Ve hatırlanmalarının en önemli sebebi de John Hughes'dur. Elbette. Pretty In Pink ile yine aynı yılların gençlik romantizmine büyük katkıda bulunmuştur sonra. Bugünlerde Two And A Half Men adlı dizide oynayan John Cryer'ın unutulmaz bir performansı vardır o filmde. 90'larda Home Alone gibi çok daha fazla gişe yapan işlere yöneldikten sonra ben de Hughes filmi izlemez oldum açıkçası ( Hughes Brothers hariç ). John Hughes'un 59 gibi genç bir yaşta ölmüş olduğunu duyunca kendi gençliğime gittim bir anda. Şunu da fark ettim ki, Hughes tüm o filmleri çektiğinde kendisi de bir hayli gençmiş. Ölüm sebebi de kalp krizi bu arada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder