22.01.2010

Kritik: Ejder Kapanı



Acaba diyorum, Ejder Kapanı'nı Red Riding'i izlediğim gecenin sabahında değil de farklı bir günde izlemiş olsam farklı mı düşünürdüm? Ne de olsa biri son yılların en iyi suç filmi, diğeriyse... Ejder Kapanı. Ama hayır, ne zaman izlesem sonuç aynı olurdu herhalde. Filmi henüz izlememiş olanlar ve izleme niyetini muhafaza edenler yazıyı okumasınlar derim, zira içerikle ilgili bir sır açık edebilirim, sonra bozuşmayalım. Şuna hiç şüphe yok, Uğur Yücel bu ülkenin yetiştirdiği en yetenekli, en mahir oyunculardan biri. Bu filmde de minimum hatayla oynuyor, bu bir. Kenan İmirzalıoğlu bu işe başladığından bu yana inanılmaz yolk kat etmiş, bu iki. Kamera kullanımı birçok sahnede şaşırtıcı derecede hatasızdı, bu da üç. Galiba filmle ilgili söyleyeceğim tüm iyi şeyler bu kadar. Uğur Yücel NTV ile yaptığı röportajda "Senaryoyu ilk okuduğumda bana çok eski gelmişti" gibisinden bir söz söyledi. Sonradan çok ağır konuştuğunu düşünüp pişman olmuş ve filmi çekmeye karar vermiş. Keşke ilk düşüncesinde israrlı olsaymış, zira filmin senaryosu, olay örgüsü, hikaye kurgusu gerçekten eski. Akla Se7en'ı getiriyor bazen ama Righteous Kill'e daha yakın düşüyor. Adaleti bireylerin uygulaması tartışması da alabildiğine eski ve neresinden tutarsanız tutun gerici konumuna düşmemeniz mümkün değil. Sistemin çalışmadığı ya da işlemediği ( ya da kökten yanlış olduğu ) durumda meseleniz sistemle olmalı; suç işleyenlerle değil. Ama bu hakikaten başka bir tartışma konusu, o yüzden uzatmayacağım. Berrak Tüzünataç maalesef rolünün altından kalkamıyor ama rolü de zaten gereği kadar iyi işlenmemiş. Dünyanın neresinde gencecik bir stajyer en ağır, en kanlı vakalara götürülür anlamadım. Hadi gitti neden fenalık geçirip kusmaz, bayılmaz mesela. Keşke her cinayet mahallinde bayılsaydı da izleyici için komik bir leitmotif doğsaydı. Komik demişken bu arada, Sırrı Süreyya Önder'in hakkını yememek lazım, son derece komikti. Her çıktığı sahnede ortalığı kırdı geçirdi. Sağolsun. Ceyda Düvenci iyiydi ama yokluğu da filmden fazla birşey eksiltmeyecekti sanki. Nejat İşler'in az sayıdaki sahnede sergilediği performans da kötü değildi, hakkını vereyim. Genel toplama bakacak olursak, iddialı aksiyon sahnelerinin pek birşey ifade etmediği, duygusal sahnelerinin izleyicide herhangi bir duygu uyandırmadığı, entrikası tek boyutlu sıradan bir polisiye olmuş Ejder Kapanı. Hollywood yapsa yerin dibin sokarız. Türk sinemasını da diğer tüm dünya sinemaları gibi ciddiye alacaksak, ona göre not vermeliyiz bence, başka türlüsü aşağılık kompleksi olur çünkü. Öyleyse ** 1/2.

1 yorum:

  1. Gelmiş geçmiş en kötü Türk filmlerinden birine imza atılmış. Uğur Yücel'le uzun süre hiçbir yapımcının işbirliği yapmaya cesaret edebileceğini düşünmüyorum. Karikatür gibi bir karakter canlandırmış, o ses de neydi öyle... Dehşete düştüm. Senaryo da çok demodeydi, Filmdeki en iyi oyuncu Ceyda'ydı ama onun da rolü azdı. Özetle bütün salon alaycı bir şekilde gülerek seyrettik bu zavallı filmi...

    YanıtlaSil