25.06.2009

Twilight çılgınlığı tam gaz


Romantik vampir romanları Stephenie Meyer'i dünyanın en zengin yazarları ligine sokuverdi bir anda. Twilight adlı ilk romanı filme de alınınca Meyer'in adı tüm dünyada tanınır oldu haliyle. Tüm dünya deyince Türkiye'yi de dışarıda tutmuyoruz elbette. Yazarın dört romanı da üstüste tercüme edildi ve hepsi de çok satanlar listesine girdi. Film yurtdışındaki kadar astronomik bir hasılat getirmedi belki ama DVD'si ( hem tekli hem çiftli ), soundtrack albümü derken ortalık bir hayli Twilight ürünüyle doldu. Son olarak filmin resimli kitabının da yayınlandığını gördüm ki, sanıyorum Türkiye için bir ilktir ( benzeri bir örnek hatırlayan bana da hatırlatsın ). Umarım bir başlangıç olur ve bu tarz kitaplar artar. Diyeceksiniz ki, zaten okumayan bir milletiz, şimdi de resimli kitaplara mı insanları yönlendirelim. O da doğru ama sinema endüstrisi dediğiniz şey de bu tip yan sanayi açılımlarıyla gelişiyor işte.

1 yorum:

  1. Buffy'nin de çizgi romanı yok muydu, ben mi yanılıyorum...

    YanıtlaSil