10.01.2012

Kim Novak: "Bu bir tecavüzdür"


Başlıktaki sözlerle Kim Novak ne diyor sizce? Şaka değil, ciddi bir itham cümlesi bu. Ama hemen söyleyeyim söz konusu tecavüz bir kadına karşı yapılmış fiziki bir saldırı değil. Hikaye çok daha ilginç aslında.



Yılın en çok ses getiren filmlerinden The Artist'de usta yönetmen Alfred Hitchcock'un Vertigo adlı başyapıtı için bestelenen bir müzik kullanılmış. Kim Novak da bu duruma çok sinirlenmiş ve bir basın açıklaması yapmış. "Bir tecavüzü ihbar etmek istiyorum" sözleriyle başlayan Kim Novak şöyle devam ettirmiş açıklamasını: "The Artist adlı film tarafından eserimin ırzına geçilmiştir. Bu film Vertigo'daki Aşk Teması müziğini alarak kendi duyguları için kullanmıştır. Alfred Hitchcock ve Jimmy Stewart haklarını arayacak durumda değil ama ben arayabilirim. The Artist'in en önemli anlarında izleyicide duygular uyandıran müzik, bilinçli ya da bilinçsiz kullanılmış olsun, bizim eserimizdir."


Filmin yapımcıları olan Weinstein kardeşlerden konuyla ilgili bir tepki gelmezken filmin yönetmeni Michel Hazanavicius yanıt vermekte gecikmedi. "The Artist benim sinemaya yazdığım bir aşk mektubudur ve tarih boyunca benim ( ve ekibimizin ) filmlere karşı duyduğum saygı ve hayranlıktan doğmuştur. Hitchcock, Lang, Ford, Lubitsch, Murnau ve Wilder'ın eserlerinden esinlenmiştir. Bernard Hermann'ı çok severim ve müziği de birçok farklı filmde kullanılmıştır. Ben de kullandığım için çok memnunum. Kim Novak'a saygım sonsuz ama aynı fikirde olmadığımıza üzüldüm" diyor Hazanavicius. Sizi bilmem ama ben burada Hazanavicius'dan yanayım doğrusu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder