13.12.2010

AFI 2010'un en iyilerini seçti


AFI, yani American Film Institute 2010'un en iyilerini belirledi. AFI her yıl anlatı tarzında ve yaratıcı nitelikli Amerikan filmlerini değerlendirmeye alıyor. Buna göre AFI'nin 2010'da seçtiği 10 film, alfabetik olarak, şöyle sıralandı.

Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are Allright
127 Hours
The Social Network
The Town
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone

Bu listeden izleyebildiklerim arasında benim en beğendiğim film Winter's Bone oldu doğrusu. Ama genel olarak güçlü bir seçki gibi duruyor. Bu arada AFI her zaman yapmadığı bir şeyi yaptı ve İngiliz filmi The King's Speech ile belgesel film Waiting for Superman'e de özel ödül verdi. AFI'ye göre yılın en iyi TV yapımlarıysa şöyle sıralandı:

The Big C
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Glee
Mad Men
Modern Family
The Pacific
Temple Grandin
30 Rock
The Walking Dead

2 yorum:

  1. Inception, The Social Network ve Winter's Bone u izledim ben de. 3 ü de sağlam filmdi. Winter's Bone, Frozen River ı hatırlattı bana .. ki o filmi de çok fazla sevmiştim..

    YanıtlaSil
  2. The Pacific ne kadar çok abartılıyor. Amerikan ordusunun haklılığı üzerinde duran film ve dizilerden nefret ediyorum. Böyle yapımlara ödülleri de düşünmeden, bol keseden dağıtmayı da pek sever "patriotic" amerikalılar...Geçmişte de bir çok örneği var.

    YanıtlaSil