15.04.2010

Ve Todd Solondz...



İstanbul Film Festivali'nin konuklarından Todd Solondz bugün İKSV Salon'da bir sinema dersi verdi. Dersin tamamını takip edemedim ama öncesinde kendisiyle kısa bir röportaj yaptım. Bir bölümünü bu akşam NTV Gece Gündüz'de izleyebilirsiniz. Nevi şahsına münhasır bir adam olan Solondz, filmlerini sevseniz de sevmeseniz de ( ben sevenlerdenim ) önemini teslim etmeniz gereken bir yönetmen. Kendisine, tıpkı Gaspar Noe'ye de sorduğum gibi, sevdiği, etkilendiği filmleri sordum. İlginç bir yanıt ver di ve "Çocukluğumda ilk seyrettiğim filmler Julie Andrews'un Mary Poppins ve Sound of Music filmleriydi. Bu filmler üzerimde büyük etki bırakmıştır" dedi. "Çocukluğum ve yeniyetmeliğim boyunca da çocuklar için yapılmamış filmleri izlememe izin yoktu elbette. Sanat filmlerini, sanat sinemasını çok sonra keşfettim" diye de ekledi. Bu arada Solondz'un 1998 tarihli filmi Happiness'in bir devamı olarak da izlenebilecek son filmi Life During Wartime gerçekten de izlenmesi gereken bir film. Yakalarsanız kaçırmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder