6.04.2010

Rüzgarlı Tepeler'de başrol Kaya Scodelario'nun



Filme en çok adapte edilen romanlardan biri olsa gerek Rüzgarlı Tepeler. Ya da Wuthering Heights. Emily Bronte'nin 1847 tarihli romanı ilk kez 1920 yılında sinemaya uyarlandı. Bu uyarlamanın kayıp olduğunu belirtmek lazım. Merle Oberon, Laurence Olivier, David Niven, Geraldine Fitzgerald gibi oyuncuları bir araya getiren ve William Wyler'ın imzasını taşıyan 1939 tarihli filmse muhtemelen en ünlü uyarlamadır. Ben izlemedim ama Bunuel'in İspanyolca uyarlamasının methini işittim. Romanı farklı bir dilde filme aktaran tek isim Bunuel olmadı elbette. Fransız sinemacı Jacques Rivette de 1985 yılında Hurlevent adıyla çekti aynı romanı. 1992 tarihli bir diğer uyarlamada ise Juliette Binoche ve Ralph Fiennes vardı başrollerde. Sıradaki uyarlamayı geçtiğimiz yıl Cannes Film Festivali'nde Fish Tank adlı filmiyle boy gösteren Andrea Arnold çekecek. Başroldeki Catherine'i ise Skins dizisinin yıldızlarından Kaya Scodelario canlandıracak. İngiliz yapımı bir gençlik dizisi olan Skins'i, hazır yeri gelmişken, tavsiye derim. Amerikan dizilerinde bulamayacağınız bir gerçeklik duygusuna sahip ama mizahı ve aksiyonu da yerinde, son derece kaliteli bir dizi Skins. Dizinin yeteneğinden ziyade güzelliğiyle öne çıkan oyuncularından Kaya Scodelario nasıl bir performans çıkaracak bilemiyorum ama bu kadar önemli bir rolü kendisine teslim ettiklerine göre bir bildikleri vardır diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder