18.01.2011

Ricky Gervais hadisesi


Altın Küre ödüllerinin ardından çeşitli dedikoduların dönmesi adettendir elbette. Yani medyanın birkaç gün oyalanmasına yetecek kadar malzeme çıkar genellikle, normaldir. Ancak bu yıl dedikodu ve tartışmaların büyük kısmı gecenin sunuculuğunu üstlenen Ricky Gervais etrafında dönüyor. Neymiş efendim, işin bokunu çıkarmış, sınırı aşmış, falan filan. Sanki adamı tanımıyorlar. Gervais yıllardır yaptığı işi yaptı gene ve bu sefer sataştığı insanlar Hollywood yıldızları ve sektörün güçlü isimleri olduğu için tukaka oluverdi bir anda. Bunun Başbakan Erdoğan'ın protestolar karşısında asabileşmesinden ne farkı kaldı şimdi? Mizahta her şey olur bana sorarsanız. Elbette bazı ırkçı ve nefret körükleyici söylemler çok yanlış ama Altın Küre töreni gibi paranın su misali aktığı bir gecede kimsenin Bruce Willis'e Ashton Kutcher'ın babası dendi diye rencide olacağını sanmam doğrusu. Bruce Willis oluyorsa, o da onun sorunu tamamen. Zaten Willis'in rahatsız olduğuna dair bir haber de okumadım ama HPFA Başkanı Philip berk bir tepki göstermiş ve "Gervais'in söylediği bazı şeyler asla kabul edilemez" demiş. Gerçi eklemiş Berk ve "Ama bu Ricky işte" diyerek durumu yumuşatmış. Olaya daha da rahat yaklaşan bir diğer isimse Hugh Hefner olmuş. Twitter'da "Ben dahil herkesle dalga geçildi, harika bir geceydi" yazmış. Tüm bunların ışığında tören sonrası en çok merak edilen konu da Gervais'in sonlara doğru yaklaşık 1 saat süren yok oluşuymuş. Hatta twitter'da Gervais'in kovulduğuna dair inanılmaz bir trafik başlamış. Bu benim de dikkatimi çekti doğrusu ama bir sansüre bağlamamıştım. Kimileri bağlamış anlaşılan, zira Gervais bu konuda açıklama yapmış. "Her şey planladığı gibi gitti ama çok uzun bir boşluk vardı, yapacak bir şey yok" diyerek herhangi bir rahatsızlık ya da sansür olmadığını açıklamış. Ben de bunun üzerine törenin rundown'ına göz attım ( ne de olsa tören bizim kanalda yayınlandı ) ve gerçekten de 1 saatten de fazla bir boşluk olduğunu gördüm. Yani Gervais'in sahnedeki yokluğu önceden planlanmış görünüyor, anlık bir engelleme yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder