27.06.2012

Nora Ephron ve İstanbul


Silkwood ve When Harry Met Sally gibi filmleri senaristi; Sleepless In Seattle, You've Got Mail, Julie & Julia gibi filmlerin hem yönetmeni hem de senaristi Nora Ephron 71 yaşında hayata veda etti. Bir süredir kanserle mücadele eden ve bu yüzden sinemadan uzak kalan Ephron daha çok romantik komedi türüyle özdeşleşmiş bir isim ama yazdığı ilk senaryolardan biri olan Silkwood ile de politik gerilim türünde ne kadar yetkin olabildiğini de kanıtlamış bir senarist bence.


Nora Ephron'un "Özleyeceklerim ve Özlemeyeceklerim" başlığı altında bir listesi var internette. Merak edenler tüm listeye buradan ulaşabilir. Benim bu listede dikkatimi en çok çeken şey, "Özleyeceklerim" bölümündeki "Next year in Istanbul" maddesi oldu. Hızlı bir araştırma yaptım ama Ephron'un İstanbul ile olan bağını, yakınlığını çıkaramadım. Filmlerinin tamamını didik didik izlemediğim için belki de benim bilmediğim ama başkalarının bildiği bir bağdır bu. Listenin ilk yer aldığı yer olan "I Remember Nothing" başlıklı kitapta bu konuyla ilgili bir ipucu olabilir belki, bilemiyorum. Yeni bir bilgim olursa yazarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder