26.06.2012

Ekşi liste, güzel liste


Ekşi Sözlük ekibinin sinema sitesi Ekşi Sinema hiç de kolay sayılmayacak bir işe kalkışıp "Alternatif Top 250" başlığı altında bir liste derlemiş. IMDB'nin 250 filmlik listesine alternatif olarak hazırlanan bu listeye Ekşi yazarları dışında bazı sinema yazarları da destek vermiş. Listeyi baştan sona gözden geçirdim ve hakkaniyetli bir çalışma olduğuna kanaat getirdim. Ekşi'nin listesi IMDB'nin listesinden farklı olarak kronolojik sıralamayla sunuluyor ve filmler arası bir yarış gözetilmiyor. Bu da açıkçası çok daha doğru bir yaklaşım. Zaten IMDB'de izleyicilerin verdiği puanlar belirleyicidir ve anaakım sinemanın hakimiyeti hissedilir. Özellikle de Hollywood baskındır bu listede. Ekşi liste ise sinemadaki farklı arayışların ön plana çıktığı, hatta zaman zaman sadece entelektüel izleyicilerin ilgi göstereceği türde filmlerin tavsiye edildiği bir derleme olmuş, ki bence hiç sakıncası yok. belki biraz daha fazla Türk filmi olabilirdi listede diye düşünüyorum açıkçası. Bir de her iki listede de beni üzen şey film noir örneklerine yeteri kadar yer verilmemiş olması. Nerede bir Out of the Past, The Big Heat ya da Night and the City? Yine de güzel bir liste olmuş, teşekkürler Ekşi Sinema.


4 yorum:

  1. Yazı için teşekkürler...
    Zahmetsizçe listeye ulaşmak isteyenler için konuya link ekleyebilirseniz iyi olur.
    http://eksisinema.com/eksi-sinema-alternatif-top-250/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk aklıma gelen türkiye sinemasından "sürü" olabilirdi mesela...

      Sil
  2. "listelere güvenmemeli" mottosunu yanıbaşımda tutmaya devam ederek listeyi ben de beğendim. izlemediğim çok var, listede bulunmasını dileyebileceğim de çok ve fakat dediğiniz gibi hakkaniyetli bir liste olmuş, bir liste ne kadar hakkaniyetli olabilirse tabi :)

    bu arada "kendi zevklerim baz alınarak yapılan liste lazım bana" diyenlerdenseniz, www.criticker.com sitesini öneririm. izlediğinz filmlere verdiğiniz puanlardan yola çıkarak, izlemediğiniz filmlere vereceğiniz olası puanları hesaplayan bir sistem temelde. yeterince film puanladığınızda, çok isabetli tahminler yapabildiğini göreceksiniz. faydalı icattır.

    YanıtlaSil