8.12.2009

Kritik: Brüno



Kritik köşesine yeni başlıyorum. Bu köşede görece güncel bir film hakkında eleştiriler notlar yer alacak. Bu anlamda Günün Filmi ya da Arşiv gibi köşelerden biraz daha farklı yani. Ele alacağım ilk film de henüz Türkiye'de gösterime girmeyen ( gireceğine de inancım kalmadı artık ) Brüno olacak.
Bunu daha önce bir kaç yerde daha söyledim, tekrar edeceğim belki ama, Sacha Baron Cohen son yılların en iyi komedyenlerinden biri. Belki de en iyisi. Bir önceki filmi Borat gerçek bir ironi şaheseriydi. "Bütün Yahudileri öldürmek lazım" diyen inançlı bir Yahudi ironik değil de nedir? Bilenler bilir, Sacha Baron Cohen'i 90'lı yıllarda meşhur eden Ali G tiplemesi ( kendini zenci sanan beyaz bir hip-hop'çıydı Ali G ve süper bir tiplemeydi ) yanında iki farklı tiplemeyle geldi. Bunlardan biri Kazak muhabir Borat, diğeriyse Avusturyalı eşcinsel moda muhabiri Brüno'ydu. Borat filmi, kanımca Sacha Baron Cohen'in kariyerinin zirvesiydi. Brüno'dan da çok iyi bir performans bekliyordum aslında ama filmi izleyince gördüm ki, bu sefer hedefi ıskalamış Cohen. Açıkçası Brüno'nun defilelere girip sahne arkasında modacılarla ya da modellerle yaptığı kısa ama çıldırtıcı röportajlar çok daha iyi sonuç veriyordu televizyon programında. Filmde Brüno'yu gözden düşmüş bir halde görüyoruz ve defile/sahne arkası röportajları gibi bölümler TV programına kıyasla daha az yer tutuyor. Cohen bu filmde ağırlığı Amerika'daki genel homofobik eğilime ayırmış ( tıpkı Borat'ı ırkçılık eleştirisine çevirdiği gibi, ki orada sonuç çok daha başarılı olmuştu ). Filmin kimi yerlerinde gerçekten kendinizi tutamadan gülüyorsunuz ama son tahlilde aklınızda fazla birşey kalmıyor. Bir de açıkçası bazı yerlerde Brüno'nun "politik yanlışlığı" size bile fazla gelebiliyor, ki gelmemesi lazım. Bazı bölümlerdeyse sanıyorum Cohen beklediği kadar iyi sonuçlar elde edememiş. Örneğin avcılarla gece kamp yaptığı bölüm zayıf kalmış sanki. Güreş sahnesi ise Borat'daki rodeo sahnesiyle karşılaştırıldığında fazla karikatür kalmış, inandırıcılıktan uzaklaşmış bence. Herşeye rağmen son sahnedeki charity song bölümü ( Bono, Sting, Elton John vs.) filmin en komik sahnelerinden biri. Gerçi o bile Sarah Silverman - Kimmel düellosunun altında kalmış. Doğruya doğru. Bir de yıldız vereyim: *** ( 5 üzerinden )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder