4.08.2009

Funny People ve Judd Apatow'un geleceği



Judd Apatow'un yeni filmi Funny People geçtiğimiz hafta gösterime girdi ve haftanın en iyi gişe hasılatını yaptı. Tabii ki Amerika'dan bahsediyorum. Filmin Türkiye vizyonu 11 Eylül gözüküyor. Funny People'ın başrolünde Adam Sandler var. Sandler gişe beklentisi yüksek bir isim. Aslına bakarsanız Apatow da son yılların "en komik" adamı olarak Hollywood'un yüksek gişe beklediği isimlerden. Filmi de haftanın en yüksek hasılatını yaptı ama beklentileri karşıladığı söylenemez. Topu topu 23 milyon dolarlık bir hasılat elde etmiş Funny People. Adam Sandler'ın son beş yıldaki en kötü performansı. Apatow'un bir önceki filmi Knocked Up ilk haftasında 30 milyon dolar getirmişti. 40 Year Old Virgin ise ilk filmi olmasına rağmen Funny People'a çok yakın bir performans çıkarmıştı. Şimdi eğri oturup doğru konuşalım, son yılların en flaş komedi dehası olarak lanse edilen Judd Apatow'u hiç mi hiç komik bulmuyorum şahsen. Yönettiği üç filme de başından sonuna kadar tahammül edemedim. Hepsi de yetenekli olduğu su götürmez komedyenlerle çalışıyor. Seth Rogen, Will Ferrel, Paul Rudd ve benim favorim Jonah Hill hemen her Apatow filminde ( yazdığı ve yapımcılığını üstlendiği filmleri de katarak söylüyorum ) rastlayabileceğiniz oyuncular. Ama yazdıkları komik gelmiyor bana. İngiliz komedyen Sacha Baron Cohen ya da komediye el attıklarında birinci sınıf iş çıkaran Coen Biraderler ( The Big Lebowski'nin üzerine komedi tanımam örneğin ), hatta bir noktaya kadar Tina Fey ( 30 Rock ) bana çok daha esprili, çok daha zeka dolu geliyor. Hollywood patronları ( böyle bir grup var kafamda ) Apatow'un 2009'un en düşük gişe lideri olan filminden sonra kafa kafaya verip bir değerlendirme yapmışlar ( öyle bir şey yok tabii, basına mülakat vermişler işin doğrusu ) ve yine de onu desteklemeye karar vermişler. Keşke vermeselerdi. Yine de Funny People diğerlerinden bir gömlek üstün olabilir, konu daha iyi gibi duruyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder