26.07.2012

Gotham'ın haritası ve adının hikayesi


Şu sıralar herkes The Dark Knight Rises'ı konuşuyor haliyle. Kimileri çok beğendi, kimileri memnunsuz, kimilerininse kafası karışık. Ben açıkçası beğenenlerdenim ama çizgiroman ve bilim-kurgu konusunda çok fazla tutkum olmadığı için başkaları kadar etkilenmedim doğrusu. Maskeleri sevmiyorum galiba, her anlamda kaçınılmaz olduklarını bilsem de. Uzatmayayım, yukarıda Gotham City'nin onaylanmış resmi haritasını görüyorsunuz. Haritayı tasarlayan The Dark Knight Manual adlı kitabın da yazarı Brandon T. Snider. Gerçekten çok detaylı ama kimi eksikleri olan bir harita var karşımızda. Eksik dediğim de Wayne Tower'ın yerinin tam olarak belirtilmemesi. Midtown civarında bir yerlerde olduğunu biliyoruz gerçi.

Gotham City adını nereden aldı?

Bilenler biliyordur zaten ama bilmeyenler için açıklamış olayım. Batman'i Bob Kane ile birlikte yaratan ama yazar Bill Finger yıllar önce The Steranko History of Comics'te şöyle anlatıyor hikayeyi: "Aklımda Civic City, Capital City, Coast City gibi isimler dolaştı bir ara. Sonra elime bir New York telefon rehberi alıp karıştırmaya başladım ve Gotham Mücevhercilik diye bir isme rastladım. Çok hoşuma gitti bu isim ve hemen kullabndım. Şehrin adının özellikle New York olmasını istemedik, çünkü bir özdeşlik yaratmak niyetinde değildik."

1 yorum:

  1. benim bildiğim gotham, NYC argosunda new york demek, hatta radio 4'un "gotham!" diye çok şahane bir albümü de vardı...

    YanıtlaSil