22.11.2010

Bu da Bayram tuhaflığı


Şöyle bir tuhaflık oldu bayramda. Çarşamba günüydü yanılmıyorsam, Passengers adlı bir film izledim. Rodrigo Garcia'nın çektiği filmde düşen bir uçaktan canlı olarak kurtulan bir grup insanın yaşadıkları anlatılıyordu. Psikiyatri seanslarına katılıyorlar, hayaletler görüyorlar falan. Sonunda da izleyiciyi ters köşeye yatıran bir sürpriz çıkıyor. Anne Hathaway ve Patrick Wilson başrollerde. Çok parlak bir film değildi doğrusu. Filmin ardından bir iki saat geçti ve ben yeni bir film izlemek üzere masama kuruldum. Bir süredir Werner Herzog'un izlemediğim belgesellerine saldırmak istiyordum. Dört filmin arasından sadece adına bakarak Wings of Hope adlı filmi seçtim. Hiç konusunu bilmeden. Çok tuhaf bir şekilde film 1971 yılında Peru'da düşen bir uçaktan sağ olarakl kurtulan Juliana Köpcke'nin hikayesini anlatıyordu. Bu gibi şeyler beni hep şaşırtır. Yani 2 saat önce düşen bir uçaktan kurtulanlar hakkında kurgu bir film izliyordum, hemen 2 saat sonra aynı konuda bir belgesel izledim. Tuhaf, değil mi?

1 yorum:

  1. Bu tip metafizik konulara hiç inanmamakla beraber, bu aralar uçağa binmemeni tavsiye edebiliyorum bir okurun olarak naçizane...

    YanıtlaSil