5.08.2010

Coppola'nın rüyası gerçek mi oluyor?


Francis Ford Coppola neredeyse 30 yıldır Jack Kerouac'ın On The Road adlı kült romanını sinemaya uyarlamayı hayal ediyordu. Anlaşılan bu hayalini yakında gerçeğe dönüştürebilecek. Viggo Mortensen ve Amy Adams'ın filmde başrollerden ikisini üstleneceği haberi bu konuda aldığım son duyumlardan. Bu arada şunu hemen belirteyim, Coppola filmin yapımcılığını üstlenecek. Yönetmen koltuğundaysa Walter Salles oturacak. Kadroda ayrıca Kirsten Dunst, Kristen Stewart, Sam Riley gibi isimler de var. Senaryoyu ise Salles'in The Motorcycle Diries adlı filmini de senaryolaştıran Jose Rivera yazdı. Çekimler her an başlayabilir. Normanlde bu kadar kült olmuş romanların filmlerinden fazla bir beklentim olmaz ama Salles ve Coppola adlarının bir araya gelmesi olumlu yönde bir "acaba" sorusu getirmiyor değil aklıma. İnşallah diyelim.

2 yorum:

  1. bu haber beni yıktı geçti! çok üzüldüm neyseki kişisel bir sebepten ötürü. ancak son derece merak ettiğim bir şey var: sinema üzerine yazan biri olarak, sizin görmek istediğiniz ve henüz yapılmamış bir roman uyarlaması söz konusu mudur? Hiçbir şekilde ellenmemiş bir romandan söz ediyorum. Mail adresinize baktım ancak göremedim bu nedenle buradan yazıyorum. Mazur görün lütfen.

    YanıtlaSil
  2. İşin doğrusu roman uyarlamaları genel olarak beni mutsuz ettiği için böyle bir hayalim yok. Birkaç istisna hariç elbette. Örneğin LA Confidential'ın sinema uyarlamasını çok beğenmiştim ( diğer Ellroy uyarlamalarınıysa beğenmedim ). Soderbergh'in Out Of Sight'ı da iyidir ( Elmore Leonard'ın romanından ). Ama bu örnekler çok değil açıkçası. O yüzden, roman uyarlamasına çok düşkün değilim, olmasa da olur.

    YanıtlaSil