30.06.2010

Günün Filmi: Collapse




Bu belgesel filmi tesadüfen bulup izledim. Herhangi bir festivale getirilmemiş olmasına da şaşırdım açıkçası. Zira ticari gösterime girecek bir film değil ne yazık ki. Belki televizyonlarda izlenebilir, bilemiyorum. Collapse kimilerine göre komplo teorisyeni, kimilerine göreyse kahin olarak kabul edilen Michael Ruppert ile yapılmış uzun bir röportaj aslında. 80 dakika boyunca neredeyse hiç durmadan konuşan Ruppert enerjiden tutun da para politikalarına; CIA'in uyuşturucu kaçakçılığından kıyamet senaryolarına birçok konuda görüşlerini sıralıyor. Üstelik anlıyoruz ki bunu aslında çok uzun bir süredir yapıyor Ruppert. Şu anda halen içinde bulunduğumuz ekonomik krizi 2005 yılında öngördüğünü, petrole dair bağımlılığımız üzerinde ise 2001'den beri kafa yorduğunu anlatıyor. Söyledikleri yer yer çok korkutucu bana sorarsanız. Petrolün yerini alabilecek hiçbir enerji kaynağı olmadığını söylüyor ki, bir hayli endişe verici bir tez. Yatırım yapmak istiyorsanız sadece altın alın diyor mesela. Ya da gerçek tohum stoklayın, organik tohum diyor. Velhasıl, izlemenizi tavsiye derim. İyi kotarılmış, hiç sıkmayan, aksine aklınızda kalan bir film Collapse. Michael Ruppert'in hali ise anlattığı manzara kadar kötü neredeyse bugün. Zaten filmin yönetmeni Chris Smith de bir basın toplantısında "Ruppert'ın endüstriyel uygarlığın çöküşüne dair takıntısının onu nasıl çöküşe sürüklediğini göstermek istedim. Son tahlilde bu film, takıntının ele geçirdiği bir karakterin analizi" demiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder