1.10.2010

Arthur Penn 1922 - 2010



Haberi görünce hafızamı tazelemek için internete başvurdum ve Arthur Penn ile aynı sofrada yemek yediğim yılın 1994 olduğunu teyid ettim. O zamanlar nispeten genç bir sinema aşığı idim ve İKSV'nin kadrolu rehberlerinden biriydim. 1994 yılında da jüri rehberliği yapıyordum ve o yılın jüri başkanı Arthur Penn'di. Aynı yıl Arturo Ripstein da jürideydi hatta. O yıldan aklımda kalan fazla birşey yok gerçi ama hep birlikte öğle yemeği yediğimiz o gün belirgin olarak hafızamda. Hatta Penn ile sohbet ettikten sonra "o şiddet dolu filmleri çeken adam, Bonnie & Clyde'ı çeken adam bu muymuş gerçekten" diye sorduğumu hatırlıyorum kendime. O kadar yumuşak huylu, tatlı dilli bir adamdı ki, nedense gçzlerinde o şiddeti görememiştim. Öldüğü haberini alınca üzüldüm doğrusu. Üstelik doğumgününden bir gün sonra ( 27 Eylül'de doğmuş ) kaybetmiş hayatını. Bugün bir Arthur Penn filmi izlemek şart oldu artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder